مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 11:202024-01-01فرهنگي

ثبت جشنواره غذاهای بومی زنجان در تقویم رویدادهای گردشگری


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با تاکید بر لزوم شناساندن زنجان و تمدن ایران به دانشجویان غیربومی، گفت: جشنواره غذای دانشجویی دانشگاه زنجان و جهاد دانشگاهی مجوز ثبت در تقویم رویدادهای گردشگری کشور را گرفته است.

- ایسنا/زنجان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با تاکید بر لزوم شناساندن زنجان و تمدن ایران به دانشجویان غیربومی، گفت: جشنواره غذای دانشجویی دانشگاه زنجان و جهاد دانشگاهی مجوز ثبت در تقویم رویدادهای گردشگری کشور را گرفته است.

سیدسعید صفوی دیروز (یکشنبه، 10 دی ماه) در جشن دانشجویی به نام مادر و اختتامیه جشنواره غذاهای بومی و محلی که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وجوه تفاوت انسان با سایر موجودات، تنوع غذا و خوراک است که خود بهانه ای است برای توجه ملت ها و اقوام به غذا که جزو میراث فرهنگی ناملموس است و از مادران و پیشینیان به ما رسیده است.

وی بیان کرد: غذا و مواد غذایی در هر جامعه ای، نماد و بیان کننده بخشی از فرهنگ است و بسیاری از گردشگران می توانند با خوردن غذای منطقه به فرهنگ، آداب و رسوم و سبک زندگی افراد آن جامعه پی ببرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جشنواره غذاهای بومی زنجان در تقویم رویدادهای گردشگری

ثبت جشنواره غذاهای بومی زنجان در تقویم رویدادهای گردشگری