مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 13:412023-12-31حوادث

مرهمی ناچیز بر«زخم کاری» بازار تاریخی زنجان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، چند روز پیش بود که بازار زنجان که طولانی ترین بازار سرپوشیده ایران است دچار حریق شد، این آتش سوزی که در مغازه قفل فروشی بازار بالای زنجان و به دلیل روشن بودن بخاری برقی رخ داده بود، خساراتی را بر پیکره این اثر تاریخی وارد کرد.

در پی این اتفاق مردم زنجان نگرانی این شدند که مبادا به بافت تاریخی بازار خسارتی وارد شده و یا مجدداً این اتفاق در بازار تکرار شود؛ بلافاصله بعد از این حادثه مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اعلام کرد که بافت تاریخی آسیبی ندیده است و حریق در اتاق جدیدالاحداث بوده که مربوط به بافت اصلی بازار تاریخی نیست.

 وجود آثار تاریخی به جامانده از سال های دور در هر کشوری و یا هر منطقه ای معرف هویت فرهنگی آن شهر و یا منطقه است، در این راستا بازار رنجان به عنوان طولانی ترین بازار سرپوشیده ایران در سال 1374 و با شماره پرونده 1440 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که نیاز است همگان نه تها در حفظ و نگهداری بازار تاریخی زنجان بلکه در حفظ و نگهداری همه ابنیه های تاریخی سهیم باشند.

  نقش پررنگ چند دستگاه در حفظ بازار  سید سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان امروز در گفت و گو با فارس در خصوص سهم میراث در حفظ و نگهداری بازار زنجان اظهار داشت: د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرهمی ناچیز بر«زخم کاری» بازار تاریخی زنجان

مرهمی ناچیز بر«زخم کاری» بازار تاریخی زنجان