مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 دی 1402 ساعت 13:152024-01-05پزشكي

شناسایی348 هزار بیمار دیابتی و فشار خون بالا در آذربایجان شرقی


رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آذربایجان شرقی یک میلیون و 900 هزار نفر غربالگری فشار خون و یابت شدند، گفت: در این غربالگری 348 هزار نفر در استان به فشار خون بالا و دیابت دچار بودند که خبر نداشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، بهمن نقی پور، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز اظهار کرد: در زندگی بشر یکی از زیست گاه های مهم سلامتی انسان است زیرا در غیر این صورت پیشرفتی حاصل نمی شود از این رو تلاش برای این حوزه منجر به ارتقای جامعه در همه بخش ها می شود.

  وی با بیان اینکه پیشگیری و رعایت بهداشت یک اهمیت ویژه ای دارد، گفت: مشکلات روحی و روانی و جسمی همگی موضوع حوزه بهداشت و پیشگیری است و هر هزینه در این خصوص شود در اصل سرمایه گذاری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به پویش سلامت برای غربالگری فشار بالا و دیابت اشاره کرد و گفت: این پویش از 45 روز شروع شده و همچنین ادامه دارد و با شعار آگاهی بیشتر و اقدام زودتر در حال اجراست.

  وی با تاکید بر اینکه ما در سطح بهداشت  پیشگیری از بیماری های واگیردار جزو  برترین های جهان هستیم، گفت: ما در بیماری های غیرواگیردار اما به آن نقطه مطلوب نرسیدیم و هنوز شرایط به شکلی نبوده که بتوان به آگاهی همگانی رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی348 هزار بیمار دیابتی و فشار خون بالا در آذربایجان شرقی

شناسایی348 هزار بیمار دیابتی و فشار خون بالا در آذربایجان شرقی