مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 11:002023-12-22بين الملل

گفت وگوی مقام های ارشد نظامی آمریکا و چین برای نخستین بار پس از یک سال


پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکایی در نشستی مجازی با همتای چینی خود برای نخستین بار پس از یک سال دیدار کرد.

- پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکایی در نشستی مجازی با همتای چینی خود برای نخستین بار پس از یک سال دیدار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این دیدار مجازی در میانه امیدواری مقام های آمریکایی انجام شده که چنین نشستی می تواند به احیای بیشتر روابط بین ارتش های دو کشور منجر شود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این کنفرانس مجازی در پی توافق بین جو بایدن و شی جینپینگ، روسای جمهوری آمریکا و چین در ماه گذشته میلادی با هدف از سرگیری روابط نظامی بین دو کشور و پس از آن انجام شده که نانسی پلوسی، رییس وقت مجلس نمایندگان آمریکا در اوت 2022 به تایوان رفت.

چارلز براون ، ژنرال نیروی هوایی آمریکا و رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا با ژنرال لیو ژنلی ، از ارتش آزادی بخش خلق چین در این گفت وگوی مجازی درباره یکسری مسائل امنیتی منطقه ای و جهانی صحبت کردند.

ژنرال لیو رییس ستاد مشترک کمیسیون مرکزی ارتش چین است.

مقام های پنتاگون نیز اعلام کردند که این تماس بین دو طرف برای جلوگیری از سوءتفاهم و تبدیل شدنش به درگیری بسیار ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی مقام های ارشد نظامی آمریکا و چین برای نخستین بار پس از یک سال

گفت وگوی مقام های ارشد نظامی آمریکا و چین برای نخستین بار پس از یک سال