مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 09:202024-01-18پزشكي

آیا کنسرو ماهی پس از باز شدن قابل نگهداری است


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نکاتی را درباره نحوه نگهداری کنسروها از جمله کنسرو ماهی پس از باز شدن، متذکر شد.

- زهرا یاری، با اشاره به روش تهیه کنسرو ماهی و…، افزود: کنسروها در حین فرآیند کنسروسازی تحت حرارت بالا قرار گرفته و به روش خلأ بسته بندی می شوند.

به گفته وی، با توجه به فرایند کنسروسازی، امکان رشد باکتری در کنسروها تقریباً نزدیک به صفر است، مگر آنکه کنسروسازی به درستی انجام نشود یا شرایط نگهداری کنسرو رعایت نشده باشد.

یاری خاطرنشان کرد: کنسروها باید در مکانی دور از گرما و نور مستقیم خورشید نگهداری شوند و حتماً قبل از مصرف باید حداقل 20 دقیقه جوشانده شوند.

گرچه جوشاندن کنسرو به منزله از بین رفتن تمام باکتری های احتمالی آن نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به محدودیت نگهداری کنسرو ماهی پس از باز شدن، گفت: گاهی کنسرو ماهی به طور کامل در یک وعده مصرف نمی شود و باقیمانده آن برای وعده بعدی نگهداری می شود.

وی، کنسرو ماهی را بستر مناسبی برای تکثیر باکتری های هوازی برشمرد و یادآور شد که نگهداری از کنسرو باز شده تا مدت زمان محدودی امکان پذیر است.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کنسروها را پس از باز شدن نباید بیش از دو روز در یخچال نگهداری کرد و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا کنسرو ماهی پس از باز شدن قابل نگهداری است

آیا کنسرو ماهی پس از باز شدن قابل نگهداری است