مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 08:202023-12-22پزشكي

کدام مکمل ها را در روزهای آلوده مصرف کنیم؟


دریافت مکمل هایی که التهاب بدن را کاهش و عملکرد آنتی اکسیدانی دارند، به کاهش اثرات مخرب ناشی از استنشاق ریزگردها کمک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، از شروع فصل سرما شاهد روزهای آلوده در تهران و کلان شهرها هستیم و در سال جاری به عنوان مثال در تهران فقط 9 روز پاک داشتیم.

طبق مطالعات، قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با طیف وسیعی از اثرات بر سیستم تنفسی، قلبی عروقی و افزایش مرگ و میر همراه است.

در روزهای آلوده، هنگام تنفس  ذرات معلق سمی هوا وارد بدن شده و به سطح ریه ها می چسبند و التهاب را در بدن تحریک کرده و باعث کاهش آنتی اکسیدان های بدن به خصوص آنتی اکسیدان های مایع پوششی ریه می شوند که به دنبال آن سلول های مختلف تخریب  شده و خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان ریه افزایش پیدا می کند.

  آلودگی هوا یکی از معضلاتی است که برای مقابله با عوارض آن بر روی سلامتی بدن باید التهاب را کاهش و دفع مواد سمی استنشاق شده در بدن را افزایش داد.

برخی مکمل ها می توانند در این شرایط مفید باشند.

اما باید توجه داشت که برای استفاده از مکمل با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

کدام مکمل ها را در روزهای آلوده مصرف کنیم؟ امگا3  طبق مطالعات انجام شده، امگا3 می تواند از استرس اکسیداتیو و التهاب ناشی از هوای سمی پیشگیری و آن را درمان کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام مکمل ها را در روزهای آلوده مصرف کنیم؟

کدام مکمل ها را در روزهای آلوده مصرف کنیم؟