مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 09:302023-12-31اقتصادي

بهره برداری از خط انتقال آب سد ایالو به دندی در سفر رییس جمهور به زنجان


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: عملیات اجرایی بدنه سد ایالو در ماهنشان به پایان رسیده و بهره برداری آن با سفر رییس جمهور به زنجان انجام خواهد شد.

- ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: عملیات اجرایی بدنه سد ایالو در ماهنشان به پایان رسیده و بهره برداری آن با سفر رییس جمهور به زنجان انجام خواهد شد.

اکبر باقری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سد ایالو شامل بدنه سد خاکی غیرهمگن با هسته رسی با حجم مخزن 4 میلیون مترمکعب و به ارتفاع 36 متر از بستر رودخانه و 39 متر از پی و طول تاج 331 متر است.

وی با بیان اینکه آب بندی پی آبرفتی و بخشی از سنگ پی سد با استفاده از دیوار آب بند بتن پالستیک انجام گرفته است، تصریح کرد: عملیات اجرایی بدنه و تأسیسات جانبی این سد همزمان با سد مراش در اسفند سال 1390 آغاز شده و در حال حاضر با پیشرفت 97 درصدی در حال انجام و آماده بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، عنوان کرد: سد ایالو در سمت شرق روستای ایالو قرار دارد و با ظرفیت 2 میلیون مترمکعب، برای جبران کسری آب شرب ماهنشان پیش بینی شده است.

باقری خاطرنشان کرد: تامین منابع آب قابل اطمینان برای آشامیدن، صنعت و کشاورزی، از اهداف توسعه پایدار است و در جریان توسعه، تاسیساتی مانند سدها و شبکه های آبیاری و زهکشی می توانند تاثیرگذار باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از خط انتقال آب سد ایالو به دندی در سفر رییس جمهور به زنجان

بهره برداری از خط انتقال آب سد ایالو به دندی در سفر رییس جمهور به زنجان