مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 15:152023-12-31اقتصادي

فرش دستبافت ترکمن در خطر نابودی/ بیمه قالیبافی به نام بافنده به کام دیگران


فرش های ترکمن که به زیبایی و کیفیت بالا مشهورند، در سال های نه چندان دور قلب تپنده بازار فرش جهان بوده و علاقه مندان بسیاری این قطعه نفیس را به خانه می بردند، - ایسنا/گلستان فرش های ترکمن که به زیبایی و کیفیت بالا مشهورند، در سال های نه چندان دور قلب تپنده بازار فرش جهان بوده و علاقه مندان بسیاری این قطعه نفیس را به خانه می بردند، اما امروزه این هنر گران بها مورد بی مهری قرار گرفته است.

فرش دستباف ترکمن را به طور قطع می توان یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین نمونه های قالی دست بافت ایران معرفی کرد که دارای مشخصات خاص و ویژه ای است.

فرش یک خطه زمانی که بتواند از زندگی مردم آن منطقه به شما اطلاعاتی بدهد نشان از ارزش و عجین شدن قالی بافی با فرهنگ آن مردم دارد و این امر چیزی است که در مورد قالی ترکمن به وضوح قابل مشاهده است.

متاسفانه در سال های اخیر به دلایل گوناگون تولید فرش ترکمن کاهش یافته و این هنر اصیل و ارزشمند را در خطر نابودی قرار داده است، به منظور بررسی چرایی این واقعه با ماهیره فراخی یکی از تولیدکنندگان قدیمی فرش در گلستان به گفت وگو کرده ایم که در ادامه آورده شده است.

ایسنا: خود را معرفی کرده و بگویید بزرگترین چالش پیش روی تولید کنندگان چیست؟ ماهیره فراخی 37 ساله فارغ التخصیل رشته فرش دستباف و تولید کننده فرش در شهرهای گمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش دستبافت ترکمن در خطر نابودی/ بیمه قالیبافی به نام بافنده به کام دیگران

فرش دستبافت ترکمن در خطر نابودی/ بیمه قالیبافی به نام بافنده به کام دیگران