مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 02:202024-01-15دانش

ماموریت «آژانس فضایی اروپا» برای رصد کردن ستاره های مشابه خورشید


ماموریت «پلاتو» صدها هزار ستاره شبیه خورشید را رصد می کند تا دانشمندان را در به دست آوردن درک بهتری در مورد آنها یاری دهد.

- ماموریت آژانس فضایی اروپا برای رصد کردن ستاره های مشابه خورشید ماموریت پلاتو صدها هزار ستاره شبیه خورشید را رصد می کند تا دانشمندان را در به دست آوردن درک بهتری در مورد آنها یاری دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ما معمولا دوست داریم فکر کنیم که خورشید یک ستاره کوتوله زردرنگ معمولی است و فقط یکی از میلیاردها ستاره از نوع خورشید به شمار می رود که در کهکشان راه شیری وجود دارد اما تنها در چند دهه اخیر، ستاره شناسان توانسته اند اخترلرزه شناسی را روی ستاره هایی انجام دهند که بسیار شبیه به ستاره های ما هستند.

اخترلرزه شناسی که مطالعه نوسانات لرزه ای یک ستاره است، یک کلید ضروری برای درک خورشید و میلیاردها منظومه شمسی دیگر در کهکشان به شمار می رود.

به نقل از فوربس، در اواخر این دهه، ماموریت آژانس فضایی اروپا (ESA) موسوم به پلاتو (PLATO)، صدها هزار ستاره بسیار شبیه ستاره ما را رصد خواهد کرد.

پلاتو که ماموریت گذر سیاره ها و نوسان های ستاره ها نیز نامیده می شود، وظیفه یافتن آنالوگ زمین را بر عهده دارد اما اندازه گیری درخشندگی ستاره ها در طول زمان به نظریه پردازان کمک می کند تا ستاره هایی را که سیاره هایی مانند سیاره ما را در خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماموریت «آژانس فضایی اروپا» برای رصد کردن ستاره های مشابه خورشید

ماموریت «آژانس فضایی اروپا» برای رصد کردن ستاره های مشابه خورشید