مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 09:302023-12-27سياسي

جوان محکوم به قصاصی که کارآفرین شد


اشتغال به کار زندانیان و مراقبت های پس از خروج از آن ها همواره از دغدغه های مهم مسئولان قضایی بوده است در همین راستا و در کنار مراقبت پس از حبس زندانیان برای هزار و 200 نفر از مددجویان استان اردبیل اشتغال ایجاد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، توجه به وضعیت اشتغال به عنوان یکی از اصلی ترین علل افزایش رفاه عمومی و کاهش میزان آسیب‎ های اجتماعی و بزهکاری همواره مورد توجه دولت ها و حکومت ها بوده است.

به گفته جامعه شناسان داشتن شغل و حقوق متناسب، به همان میزان که رفاه و آرامش روانی را در افراد ایجاد می کند می تواند از گرایش آن ها به سمت آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، کلاهبرداری، قاچاق، سرقت و.

بکاهد، چرا که بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی به دلیل بیکاری و تلاش برای امرار معاش از طریق مشاغل کاذب و جرم زا رخ می دهد.

بر همین اساس اشتغال اگرچه مانع از ارتکاب به جرم نمی شود، اما تمایل افراد به خصوص نوجوانان و جوانان را برای گرایش به سمت جرم کاهش می دهد.

با این حال اگر فردی جرمی مرتکب و راهی زندان شد می توان با برنامه ریزی درست و دقیق از این فرصت استفاده و با مهارت افزایی و توانمندسازی این افراد زمینه را برای بازاجتماعی شدن و ورود آن ها به اجتماع فراهم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوان محکوم به قصاصی که کارآفرین شد

جوان محکوم به قصاصی که کارآفرین شد