مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 07:252024-01-17اقتصادي

خطر برخورد با ماهواره های «استارلینک» کمتر شده است


با وجود این که شبکه ماهواره ای «استارلینک» در 6 ماه گذشته توسعه یافته و به حدود 1000 ماهواره رسیده اما «اسپیس ایکس» معتقد است که ماهواره های آن مانورهای اجتنابی کمتری را نسبت به نیمه سال پیش انجام داده اند.

- با وجود این که شبکه ماهواره ای استارلینک در 6 ماه گذشته توسعه یافته و به حدود 1000 ماهواره رسیده اما اسپیس ایکس معتقد است که ماهواره های آن مانورهای اجتنابی کمتری را نسبت به نیمه سال پیش انجام داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) گزارش داده که با وجود گسترش شبکه ماهواره ای استارلینک (Starlink)، تعداد برخوردهای نزدیک بین ماهواره های این شرکت با سایر اجرام مداری در شش ماه گذشته افزایش نیافته است.

به نقل از اسپیس، کارشناسان پایداری فضایی می گویند که گسترش شبکه ماهواره ای خبر خوبی است اما هشدار داده اند که کاهش مانورهای اجتنابی احتمالا فقط انحراف از روند صعودی بلندمدت است.

اسپیس ایکس دو بار در سال به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) گزارش می دهد که ماهواره هایش چند بار مجبور شده اند مسیر خود را تغییر دهند تا از برخورد احتمالی با سایر فضاپیماها و زباله های فضایی جلوگیری کنند.

این شرکت جدیدترین گزارش نیم سالانه وضعیت شبکه ماهواره ای خود را در 29 دسامبر 2023 ارائه کرد که دوره زمانی بین اول ژوئن 2023 تا 30 نوامبر 2023 را پوشش می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر برخورد با ماهواره های «استارلینک» کمتر شده است

خطر برخورد با ماهواره های «استارلینک» کمتر شده است