مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 11:402024-01-06سياسي

آیت اللهی: عنصر اخلاق نقش مهمی در استفاده از تکنولوژی دارد


عنصر اخلاق در تکنولوژی نقش مهم و راهبردی دارد و در زمان استفاده از تکنولوژی باید عواقب و دستاوردهای فناوری را بررسی کرد.

- استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: عنصر اخلاق در تکنولوژی نقش مهم و راهبردی دارد و در زمان استفاده از تکنولوژی باید عواقب و دستاوردهای فناوری را بررسی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمیدرضا آیت اللهی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی امروز در همایش تکنولوژی و فرهنگ؛ تاملات فرهنگی انتقادی با رویکرد فلسفی - تاریخی که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: جامعه با اضافه بار اطلاعاتی مواجه است، جامعه امروز نیازمند کار فلسفی و عمیق است، متاسفانه ذائقه فلسفی از جامعه گرفته شده و هویت انسان امروزی توسط تکنولوژی عوض شده است.

وی افزود: اگر بفهمیم تکنولوژی موضوعی را تحمیل کند، گامی رو به جلوست، اینکه هر تکنولوژی که می آید چه دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشد، توانمندی مواجه با تکنولوژی را ارائه خواهد کرد.

این استاد دانشگاهی تصریح کرد: در اولین اقدام باید متوجه شویم که این تکنولوژی چه چیزی بر ما تحمیل کرده است.

عناصری که بر ما تحمیل کردند باعث افزایش سواد ما در تکنولوژی خواهد شد، تکنولوژی مانند تیغ دولبه است و همین چاقو می تواند اثرات منفی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت اللهی: عنصر اخلاق نقش مهمی در استفاده از تکنولوژی دارد

آیت اللهی: عنصر اخلاق نقش مهمی در استفاده از تکنولوژی دارد