مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 06:452024-01-14اجتماعي

خشکسالی عامل عدم رشد گونه های جانوری در ملوسان


رییس حفاظت محیط زیست نهاوند با اشاره به عدم رشد گونه های جانوری در منطقه حفاظت شده ملوسان گفت: علت ثابت بودن وحوش عمدتا به خشک شدن بخشی از چشمه های منطقه و خشکسالی های متمادی سال های گذشته برمی گردد.

- عزیز قیاسی در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: در سرشماری اخیر از وحوش منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند که با مشارکت 32 نفر صورت گرفت، برخلاف سال های گذشته گونه های وحشی منطقه از رشد یا کاهش برخوردار نبودند.

  وی افزود: سرشماری سالانه وحوش مناطق حفاظت شده دو بار و بعضا سه بار در سال انجام می شود که امسال با مشارکت ماموران محیط زیست 10 روز پیش در نهاوند به مدت یک روز صورت گرفت.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند با اشاره به عدم رشد و یا کاهش تعداد گونه های جانوری در منطقه حفاظت شده ملوسان افزود: علت ثابت بودن وحوش عمدتا به خشک شدن بخشی از چشمه های منطقه و خشکسالی های متمادی سال های گذشته برمی گردد.

وی فعالیت شکارچیان در منطقه را نیز از دلایل عدم رشد وحوش عنوان کرد و گفت: گونه غالب وحوش منطقه فارسبان قوچ و میش است که برخلاف کل و بز در یک جا ساکن نمی مانند و در برخی مواقع در مناطق دیگر در رفت و آمد هستند.

  قیاسی افزود: البته در منطقه حفاظت شده فارسبان تعداد گونه های دیگر مانند گراز، گرگ، شغال و پرندگان شکاری رشد داشته اند اما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی عامل عدم رشد گونه های جانوری در ملوسان

خشکسالی عامل عدم رشد گونه های جانوری در ملوسان