مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 16:502024-01-08پزشكي

سرخ کردن سبزی قورمه


قورمه سبزی یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی است که فوت کوزه گری یک قورمه خوشرنگ و جا افتاده، سبزی آن است در این مطلب نکاتی را آمورش می دهیم که برای هر بانویی کاربردی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازداجان، جالب است بدانید که این غذا بسیار قدیمی است و اولین بار در شمال کشور طبخ شده است و در آذرماه اولین شنبه را روز جهانی قورمه سبزی نامیده اند.

ترکیبات سبزی قورمه سبزی قورمه از اسفناج یا برگ چغندر، تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله، تشکیل شده است البته مقدار شنبلیله باید نسبت به بقیه سبزی ها کمتر باشد زیرا باعث تلخی می شود و حتما از اسفناج استفاده کنید اگر اسفناج پیدا نکردید برگ چغندر را می توانید جایگزین کنید.

نسبت ترکیبات سبزی قورمه از نکات مهمی که در مورد سبزی قومه باید بدانید این است که مقدار هر سبزی چقدر باید باشد، لازم به ذکر است که برای این خورش باید ترکیب سبزی به این شکل باشد: تره 40 درصد از سبزی، جعفری 35 درصد، گشنیز 20 درصد و شنبلیله فقط 5 الی 7 درصد می باشد زیرا بیشتر از این می تواند باعث تلخی شود از اسفناج یا برگ چغندر نیز با توجه به فصل می توانید استفاده کنید که غذا را بسیار خوشمزه تر می کند.

آماده کردن ده کیلو سبزی قورمه برای این کار ابتدا سبزی را تمیز پاک کنید می توانید جعفری و گشنیز را با ساقه بگذارید البته اگر ساقه  ها نرم و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرخ کردن سبزی قورمه

سرخ کردن سبزی قورمه