مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 16:252024-01-01پزشكي

رابطه بین هوای سرد و سکته مغزی


با فرا رسیدن فصل زمستان و سردتر شدن هوا، کارشناسان نگران رابطه بین هوای سرد و افزایش خطر خونریزی مغزی هستند - جی پلاس به نقل از ScienceDirect: محققان در یک تحلیل مقطعی نشان دادند که دمای سرد خطر سکته مغزی را افزایش می دهد.

دکتر مانیش وایش، مدیر ارشد جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان فوق تخصصی مکس در دهلی، تأیید کرد که یک سری مطالعات محوری منتشر شده در مجلات معتبر پزشکی، رابطه نگران کننده ای را نشان می دهد که تأیید می کند که هوای بسیار سرد مستعد ابتلا به خونریزی مغزی را افزایش می دهد و افراد دارای فشار خون بالا را تحت تأثیر قرار می دهد.

دکتر وایش گفت: این مطالعه بر نقش قوی هوای سرد به عنوان یک عامل خطر برای خونریزی مغزی تأکید می کند و علت احتمالی آن را نشان می دهد.

وی افزود: به نظر می رسد هوای سرد به عنوان محرک عمل می کند، به ویژه در افراد مبتلا به فشار خون بالا که خطر خونریزی مغزی را افزایش می دهد و ارتباط بین هوای سرد و افزایش خطرات مستلزم انجام اقدامات پیشگیرانه است.

دکتر یاشپال سینگ بوندلا، مشاور ارشد در مرکز مغز و ستون فقرات در دهلی، گفت: علاوه بر این، مطالعه ای که در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، ارتباط نگران کننده ای را بین دمای سرد و افزایش فشار خون نشان داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه بین هوای سرد و سکته مغزی

رابطه بین هوای سرد و سکته مغزی