مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 23:252024-01-09پزشكي

80 درصد دیابت نوع 2، با سبک زندگی صحیح قابل پیشگیری است


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: 80 درصد موارد ابتلا به دیابت نوع 2، با سبک زندگی صحیح قابل پیشگیری است.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: 80 درصد موارد ابتلا به دیابت نوع 2، با سبک زندگی صحیح قابل پیشگیری است.

حامد جز جلالیان در همین خصوص از شناسایی بیش از 3000 بیمار قطعی مبتلا به دیابت از ابتدای سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خبر داد و افزود: همزمان با اجرای پویش ملی سلامت از 20 آبان ماه تاکنون 2750 نفر مشکوک به دیابت شناسایی و برای تأیید یا رد بیماری به پزشک ارجاع شده اند.

وی عنوان کرد: در این پویش حدود 20 هزار فرد در مرحله پیش دیابت شناسایی شده اند که تحت مراقبت توسط بهورز و مراقبین سلامت قرار خواهند گرفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: دیابت یک بیماری جدی و مزمن است و زمانی رخ می دهد که بدن نتواند انسولین کافی تولید کند و یا به طور مؤثر از انسولینی که تولید می شود استفاده کند و نتیجه آن افزایش قند خون به طور مزمن است.

جزجلالیان در رابطه با بیماری دیابت توضیح داد: دیابت انواع مختلف دارد از جمله دیابت نوع یک که در سنین پایین تر رخ داده و 5 تا 10 درصد از کل موارد مبتلا به دیابت را تشکیل می دهد در نتیجه نوعی اختلال خود ایمنی ایجاد می شود به این معنی که سیستم ایمنی بدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد دیابت نوع 2، با سبک زندگی صحیح قابل پیشگیری است

80 درصد دیابت نوع 2، با سبک زندگی صحیح قابل پیشگیری است