مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 08:102024-01-16اقتصادي

تولید سالانه 3000 تُن قارچ خوراکی در آذربایجان غربی


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به طور متوسط در استان سالانه 3000 تن قارچ خوراکی تولید و به بازار مصرف داخلی عرضه می شود.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به طور متوسط در استان سالانه 3000 تن قارچ خوراکی تولید و به بازار مصرف داخلی عرضه می شود.

خسرو شهبازی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در سال جاری طبق آخرین آمار 3300 تن قارچ خوراکی تولید شده است، تصریح کرد: بیشترین قارچ خوراکی تولیدی در استان در ارومیه به مقدار حدود 900 تن است.

شهبازی خاطر نشان کرد: عمده قارچ تولیدی در استان، قارچ دکمه ای است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه کسب و کارهای کوچک علاوه بر نیاز به سرمایه اولیه کم، می توانند موجب اشتغال خانوادگی نیز شود، اظهار کرد: 64 واحد تولیدی قارچ خوراکی در استان وجود دارد که بیش از 200نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

وی یادآور شد: سرانه مصرف قارچ خوراکی در کشور سالانه حدود یک و نیم تا 2 کیلوگرم است که این سرانه برای آذربایجان غربی حدود یک تا یک و نیم کیلوگرم است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص برنامه سازمان در جهت توسعه کسب و کارهای کوچک همچون پرورش قارچ خوراکی در استان نیز گفت: درحال حاضر یک واحد تولیدی قارچ دکمه ای به ظرفیت سالانه 500 تن در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 3000 تُن قارچ خوراکی در آذربایجان غربی

تولید سالانه 3000 تُن قارچ خوراکی در آذربایجان غربی