مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 15:052023-12-23پزشكي

آمبولی چیست و علائم و علل آن چه هستند؟


آمبولی یکی از اختلالات و بیماری های خطرناکی است که ممکن است به دلایل گوناگونی رخ دهد.

به طور کلی آمبولی باید در اسرع وقت درمان شود زیرا در صورت بی توجهی، - سرفه های شدید که در برخی موارد با خلط خونی همراه است (در مواردی که ابتلا به آمبولی ریه صورت گرفته باشد) تب در صورتی که احتمال رخ دادن آمبولی را می دهید و یکی از موارد نام برده شده را مشاهده می کنید، حتماً به پزشک مراجعه فرمایید که تا جلوی اتفاقات ناگوار احتمالی را بگیرید.

روش تشخیص آمبولی علاوه بر تکیه کردن بر علائم آمبولی، روش های تخصصی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به پزشکان و متخصصان کمک کنند تا به تشخیص آمبولی بپردازند.

برخی از این روش ها شامل انجام آزمایش های خون، اسکن های ریوی در صورت آمبولی ریه، استفاده از اشعه ایکس، سونوگرافی، تصویربرداری تشدید مغناطیسی و… می شوند.

علاوه بر موارد نام برده شده ، روش های تخصصی دیگر نیز وجود دارند که می توانند برای تشخیص این بیماری مورد استفاده قرار بگیرند.

معمولاً با توجه به شرایط بیمار و تشخیص پزشک، تعیین می شود که بهتر است که از کدام روش برای تشخیص این اختلال بهره گرفته شود.

معمولاً این آزمایش ها علاوه بر تشخیص آمبولی، می توانند شانس رخ دادن این اتفاق را نیز تخمین بزنند تا بتوان با اقدامات پیشگیرانه، جلوی این اتفاق بد را گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمبولی چیست و علائم و علل آن چه هستند؟

آمبولی چیست و علائم و علل آن چه هستند؟