مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 دی 1402 ساعت 11:162024-01-05دانش

رتبه بندی دانشگاه‎ های غیردولتی کشور در ISC برای نخستین بار


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، سید احمد فاضل زاده، رییس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)،  گفت: رتبه بندی و ارزیابی 115 دانشگاه دولتی و 17 دانشگاه غیردولتی کشور توسط گروه رتبه بندی ISC انجام گرفت.

نتایج این ارزیابی در جلسه 970 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأیید شد.

وی گفت: در این رتبه بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در 6 حوزه آموزش (با وزن 30 درصد)، پژوهش (با وزن 25 درصد)، فنآوری و نوآوری (با وزن 20 درصد)، بین­المللی سازی (با وزن 10 درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن 10 درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن 5 درصد) می باشد که نسبت به سال­های گذشته تغییری نداشته است.

فاضل زاده افزود: هر کدام از این معیارهای اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می ­شوند که عملکرد دانشگاه در هر یک از آنها به صورت جداگانه ارزیابی می­ شود.

   رییس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ادامه داد: اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی از سه طریق جمع آوری شده است اطلاعات پژوهشی بر مبنای پایگاه های ملی و بین المللی که استخراج و پایش آن بر عهده مدیریت رتبه بندی و تحلیل استنادی موسسه ISC می باشد، خوداظهاری دانشگاه ها که از طریق تکمیل پرسشن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه بندی دانشگاه‎ های غیردولتی کشور در ISC برای نخستین بار

رتبه بندی دانشگاه‎ های غیردولتی کشور در ISC برای نخستین بار