مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 10:302024-01-18اجتماعي

«تفکر با صدای بلند» برای ارتقای آموزش و پژوهش


در یک پژوهش دانشگاهی نشان داده شده است که نوعی از روش های گزارش کلامی به نام تفکر با صدای بلند می تواند به خوبی در جهت پیشبرد موثر اهداف آموزشی و پژوهشی مورد استفاده قرار گیرد.

- در یک پژوهش دانشگاهی نشان داده شده است که نوعی از روش های گزارش کلامی به نام تفکر با صدای بلند می تواند به خوبی در جهت پیشبرد موثر اهداف آموزشی و پژوهشی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از دیرباز، زبان به عنوان وسیله ای برای تفکر و تعامل به شمار رفته و در جهت برآورده کردن نیازهای اجتماعی افراد استفاده شده است.

اینکه چگونه می توانیم از آن برای تکمیل کارکردهای شناختی استفاده کنیم، مسئله ای است که دستاوردهای آن به نتایج عملی مفیدی به ویژه برای آموزش و همچنین پژوهش منتج می شود.

در این خصوص، روشی به نام پروتکل تفکر با صدای بلند یکی از روش هایی است که مدت طولانی برای جمع آوری داده ها و یافتن اطلاعات کامل در پژوهش های علوم اجتماعی مانند خواندن، نوشتن، تصمیم گیری، ردیابی و غیره استفاده شده است.

این روش قادر است که در ابتدایی ترین و ساده ترین حالت، مسائلی که یک فرد در هنگام انجام یک کار به آن می اندیشد را نشان دهد.

به گفته محققان، در تفکر کلامی، فرایند تفکر و حل مسئله به صورت شفاهی بیان می شود و برخی پژوهشگران معتقدند که این نوع تفکر، کمتر از نوع بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تفکر با صدای بلند» برای ارتقای آموزش و پژوهش

«تفکر با صدای بلند» برای ارتقای آموزش و پژوهش