مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 22:252023-12-24اقتصادي

کشت گلخانه ای جایگزین زراعت سنتی در بخش شراء شود


با توجه به اینکه ظرفیت منابع آب زیرزمینی افت غیرمتعارفی داشته باید کشت گلخانه ای جایگزین استحصال آب و زراعت سنتی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، علی محمد عنایتی اکمل امشب در چهارمین جلسه مشترک دهیاران و شورای بخش شراء در سالن جلسات بخشداری اظهار کرد: 133 چاه آب با سوخت فسیلی، 246 چاه با انرژی برق و یکصد چاه با فرم یک (تعریف برداشت) در بخش قهاوند فعال است.

وی افزود: باید تهدید خشکسالی و کاهش بارندگی را به فرصتی برای ضابطه مند کردن مصرف کنندگان از منابع آب زیرزمینی تبدیل کرد.

بخشدار شراء با تاکید بر ضابطه مند کردن برداشت از منابع آب زیرزمینی گفت: در اعلام جرم برداشت از چاه های غیرمجاز و اضافه برداشت از چاه های مجاز درگیر تعارف و مسائل خویشاوندی روستایی نباشیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت منابع آب زیرزمینی افت غیر متعارفی داشته باید کشت گلخانه ای جایگزین استحصال آب و زراعت سنتی شود.

عنایتی اکمل اضافه کرد: وسعت بخش شراء از سه شهرستان فامنین، بهار و درگزین پهناورتر بوده و عدم توجه به استحصال آب در این دشت تبعات زیان آوری برای تامین آب استان خواهد داشت.

مدیر آب منطقه ای شهرستان همدان نیز گفت: هیچ دستورالعمل و مجوز قانونی با عنوان شارژ مجدد کنتورهای چاه آب ندریم و در صورت مواجهه با این مورد برخورد قضایی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گلخانه ای جایگزین زراعت سنتی در بخش شراء شود

کشت گلخانه ای جایگزین زراعت سنتی در بخش شراء شود