مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 11:152024-01-13پزشكي

برخورد با عرضه دارو و فرآورده های غیربهداشتی و قاچاق در عطاری ها


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: عطاری صرفاً مجاز به فروش گیاهان و مفردات دارویی سالم و بهداشتی است و حق مداخله در امور پزشکی اعم از مشاوره، - ایسنا/کرمان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: عطاری صرفاً مجاز به فروش گیاهان و مفردات دارویی سالم و بهداشتی است و حق مداخله در امور پزشکی اعم از مشاوره، ویزیت، تجویز دارو، ساخت دارو و غیره را ندارد و در صورت مشاهده با عرضه دارو و فراورده های غیربهداشتی و قاچاق در عطاری ها برخورد می شود.

دکتر مهسا حسنی پور صبح امروز 23 دی ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عطاری صرفاً مجاز به فروش گیاهان و مفردات دارویی سالم و بهداشتی است و حق مداخله در امور پزشکی اعم از مشاوره، ویزیت، تجویز و ساخت دارو و غیره را ندارد.

وی تأکید کرد: عطاری ها مجاز به ارائه اشکال دارویی آماده نظیر قطره، قرص و کپسول به مراجعه کنندگان نیستند و اقداماتی مانند ادعای درمان بیماری از سوی عطاری ها غیرمجاز و تخلف محسوب می شود و مراجعه کنندگان باید به این مسئله توجه داشته باشند و فروش هرگونه دارو خارج از داروخانه ممنوع است.

حسنی پور افزود: همچنین آنها حق ارائه مشاوره به مراجعان حتی در حیطه طب سنتی و در موضوعاتی مانند لاغری، چاقی، ترک اعتیاد یا هر مسئله دیگری را ندارند و افراد نیازمند مشاوره در ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد با عرضه دارو و فرآورده های غیربهداشتی و قاچاق در عطاری ها

برخورد با عرضه دارو و فرآورده های غیربهداشتی و قاچاق در عطاری ها