مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 16:002023-12-26اقتصادي

نحوه توزیع یارانه آرد و نان نباید بر قدرت خرید مردم تاثیر منفی بگذارد


در بحث یارانه آرد و نان، گران کردن کالا به خصوص کالای اساسی و ما به ازای آن پرداخت نقدی به مردم، راه حل نیست، چون بعد از مدتی این پرداختی اگر ثابت بماند، - یک پژوهشگر اقتصادی گفت: در بحث یارانه آرد و نان، گران کردن کالا به خصوص کالای اساسی و ما به ازای آن پرداخت نقدی به مردم، راه حل نیست، چون بعد از مدتی این پرداختی اگر ثابت بماند، در تورم های بالا قدرت خرید مردم کاهش پیدا می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برنامه میز اقتصاد شبکه خبر با موضوع نحوه توزیع یارانه آرد و نان برگزار شد.

حسن حسن خانی -پژوهشگر اقتصادی- در این برنامه در پاسخ به اینکه نحوه پرداخت یارانه آرد و نان باید چطور باید، گفت: ابتدا باید تمام حوزه های کالای هدف به خصوص کالای اساسی را سیاست پذیر کنیم.

سیاست پذیر کردن کالاهایی که اقلام ضروری مردم محسوب می شوند، در اصطلاح اقتصادی به این است که زنجیره تولید، توزیع و مصرف این کالاها باید شفاف شود.

اگر قرار است یارانه ای به مردم تعلق بگیرد، باید هدفمند باشد، اگر قرار است یارانه ای به شبکه تولید، توزیع تا حلقه آخر تخصیص داده شود، باید کاملاً هدفمند باشد.

وی ادامه داد: تجربه گران کردن و پرداخت نقدی به مردم از سال 89 در کشور اجرا شد که با هدفمندی یارانه ها، 45 هزار و 500 تومان به مردم تخصیص دادند و یک سری کالا را گران کردند؛ اما تلاطمات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه توزیع یارانه آرد و نان نباید بر قدرت خرید مردم تاثیر منفی بگذارد

نحوه توزیع یارانه آرد و نان نباید بر قدرت خرید مردم تاثیر منفی بگذارد