مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 14:102024-01-13اجتماعي

100 هنرجو در شهرستان کهنوج آموزش صنایع دستی می بینند


مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهنوج از برگزاری دوره آموزشی صنایع دستی با حضور 100 هنرجو در این شهرستان با همکاری شهرداری خبر داد.

- ایسنا/کرمان مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهنوج از برگزاری دوره آموزشی صنایع دستی با حضور 100 هنرجو در این شهرستان با همکاری شهرداری خبر داد.

موسی ابراهیمی امروز 23 دی ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: این هنرجویان در حال گذراندن 100 ساعت دوره آموزشی در رشته های البسه محلی و گلابتون دوزی هستند.

وی با اشاره به اینکه این دوره تا اواخر دی ماه به پایان می رسد، افزود: تمام تلاش اداره کل میراث فرهنگی در حوزه صنایع دستی بهره وری بالا و اشتغال با حداقل سرمایه است که خوشبختانه در شهرستان های جنوبی شاهد این اتفاق مهم هستیم.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کهنوج بیان کرد: در حال حاضر بیش از 2500 هنرمند صنایع دستی در رشته های مختلف گلابتون دوزی، زری دوزی، گلیم بافی، البسه محلی، قلاب بافی و پته دوزی در شهرستان کهنوج مشغول به فعالیت هستند.

ابراهیمی بیان کرد: بیشتر هنرمندان به صورت مشاغل خانگی فعالیت می کنند و به تازگی دو نفر درخواست ایجاد کارگاه صنایع دستی با حضور 10 هنرمند را داشته اند که به زودی این کارگاه ها راه اندازی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 هنرجو در شهرستان کهنوج آموزش صنایع دستی می بینند

100 هنرجو در شهرستان کهنوج آموزش صنایع دستی می بینند