مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 12:502024-01-18اجتماعي

تبدیل کوچه پس کوچه های تبریز به مخروبه!


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه اجرای این الزامات بدون ایجاد انگیزه و ارائه مشوق های لازم برای صاحبان املاک موجود در این بافت ها به مخروبه شدن بافت های تاریخی منجر می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جبار علی ذاکری  امروز در نشست مشترک استادان دانشگاه هنر اسلامی با شهرداران شهرهای آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه در طراحی شهری باید به موضوع هویت بخشی متناسب با اقلیم شهرها توجه شود، اظهار کرد: براین اساس باید طرح هایی برای شهرها مشخص شده و طرح های توسعه شهری مبنا قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانشگاه هنر اسلامی تبریز از جمله دانشگاه هایی است که برای یک هدف مشخص شکل گرفته است، گفت: این دانشگاه متمایز با سایر دانشگاه هاست و می تواند دراین خصوص نقش مهمی ایفا کند.

ذاکری، با بیان اینکه از ظرفیت این دانشگاه باید برای اجرای طرح های توسعه شهری در شهرهای استان استفاده شود، افزود: در طرح جامع و تفصیلی شهرها موضوعات مرتبط با شهرسازی لحاظ می شود؛ ولی مباحث مربوط به طراحی شهری مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه الزاماتی برای حفظ بافت های تاریخی شهرها تدوین شده است، گفت: این الزامات نباید به مخروبه شدن این بافت ها منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل کوچه پس کوچه های تبریز به مخروبه!

تبدیل کوچه پس کوچه های تبریز به مخروبه!