مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 15:252024-01-07بين الملل

موشک بارانِ «مرون»؛ آغاز انتقامِ سخت حزب الله


حزب الله در اولین پاسخ به ترور معاون سیاسی حماس صالح العاروری با 62 راکت پایگاه هوایی مرون را درهم کوبید تا ترس از «جنگ تمام عیار با لبنان» به محور اصلی گزارش رسانه های اسراییلی تبدیل و همه تحلیل ها به «از بین رفتن بازدارندگی تل آویو» ختم شود.

-   حالا محافل سیاسی تل آویو که از انفعال کابینه بنیامین نتانیاهو شاکی هستند به رایزنی های فرستاده آمریکایی دل بسته اند.

شبکه 13 تلویزیون اسراییل به نقل از منابعی آگاه گزارش می دهد که مقامات دولتی بعد از موشک باران شدید مرون، معتقدند که دیگر جایی برای خوش بینی درخصوص تلاش های آمریکا برای دستیابی به توافق سیاسی با لبنان وجود ندارد.

دیدار میقاتی با مقام یونیفل سازمان ملل و شکایت از اسراییل با این بن بست احتمالی در میدان سیاست، مقامات اسراییلی به شعار آمادگی برای جنگ با حزب الله روی آورده اند، اما ظاهراً این میدان تنها به مقاومت لبنان محدود نیست.

 نخست وزیر لبنان نجیب میقاتی با تاکید مجدد بر حق لبنان برای دفاع از سرزمین خود تصریح می کند که گسترش درگیری، منطقه را منفجر خواهد کرد.

خبرنگار مسائل نظامی روزنامه یدیعوت آحارانوت یوسی یهوشواع در تحلیلی می نویسد که حزب الله یک مرکز استراتژی در اسراییل را مورد هدف قرار داد و این مستلزم پاسخی متناسب است؛ طبق تعبیر روسای شورای منطقه ای در شمال،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موشک بارانِ «مرون»؛ آغاز انتقامِ سخت حزب الله

موشک بارانِ «مرون»؛ آغاز انتقامِ سخت حزب الله