مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 08:462024-01-15پزشكي

چند تخم مرغ در روز می توانیم بخوریم؟


رییس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشت با اشاره به شعار هر انسان سالم یک تخم مرغ در روز تخم مرغ را یکی از مغذی ترین غذاها و منبع خوبی از ویتامینها عنوان کرد.

- فرشته فزونی ضمن بیان این مطلب گفت: این ویژگی تخم مرغ به علت دارا بودن مواد مغـذی اسـتثنایی از جمله پروتیین با کیفیت و مقادیر قابل توجهی از ویتـامین هـا و مـواد معـدنی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبهداشت نیوز، وی با بیان این که تخم مرغ، بیشتر ویتامین های موردنیاز بدن را داراست افزود: تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین های گروه آ و ب به شمار می آید و نیازبدن به ویتامین ای را به مقدار کافی و لازم تأمین می کند.

به گفته وی املاح مهم دیگری نیز شامل روی، سلنیم و آهن نیز در تخم مرغ وجود دارند.

رییس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشت با اشاره به باورهای نادرست درباره این ماده غذایی ارزشمند یادآور شد: در دهه های گذشته تخم مرغ جایگاه مناسبی در سبد غذایی خانوار نداشت زیرا تصور می شد با مصرف آن کلسترول خون و در نتیجه بیماری های قلبی عروقی افزایش می یابد.

فرشته فزونی با اشاره به این که براساس نتایج مطالعات در تولید کلسترول خون بدن اسیدهای چرب مضر (اشباع و ترانس) نقش دارند گفت: فقط یک سوم اسیدهای چرب تخم مرغ از نوع اشباع هستند و دوسوم باقیمانده اسیدهای چرب غیراشباع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند تخم مرغ در روز می توانیم بخوریم؟

چند تخم مرغ در روز می توانیم بخوریم؟