مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 17:502023-12-25اقتصادي

وارادات 5 میلیارد دلار دارو در کشور/از ظرفیت گیاهان دارویی بهره کافی نبرده ایم


دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی، گفت: در پنج میلیارد دلار دارویی که وارد می کنیم، از مواد اولیه تا سایر سطوح آن از ظرفیت گیاهان دارویی بهره کافی نبرده ایم.

- دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی، گفت: در پنج میلیارد دلار دارویی که وارد می کنیم، از مواد اولیه تا سایر سطوح آن از ظرفیت گیاهان دارویی بهره کافی نبرده ایم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا شمس اردکانی در نشست شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه گیاهان دارویی که امروز در محل معاونت علمی برگزار شد، اظهار کرد: وقتی از اقتصاد دانش بنیان سخن به میان می آید، پیش از هر چیزی این امر به ذهن متبادر می شود که باید موضوعی که تا به حال انجام نشده است، در دستور کار قرار گیرد، غافل از اینکه با استفاده از ظرفیت های موجود می توانیم بیشترین دستاوردها را داشته باشیم.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت قابل توجهی که در کشت و تولید گیاهان دارویی داریم، می توانیم سهمی 20 درصدی از بازار طب سنتی آینده داشته باشیم که عدد بسیار قابل توجهی است.

یکی از مهم ترین رویکردهای ما در این حوزه، بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و استفاده از هوش مصنوعی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وارادات 5 میلیارد دلار دارو در کشور/از ظرفیت گیاهان دارویی بهره کافی نبرده ایم

وارادات 5 میلیارد دلار دارو در کشور/از ظرفیت گیاهان دارویی بهره کافی نبرده ایم