مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 دی 1402 ساعت 13:402023-12-29سياسي

تداوم منطق بسیج انقلاب در تدبیر نظام


در سه دهه اخیر، این شخص آیت الله خامنه ای بوده که بیش و پیش از هر کسی، دل مشغولِ مردم سالاری دینی و همواره نسبت به حضور و کنشگری مردم، حسّاسیّت به خرج داده است.

- فارس پلاس؛ مهدی جمشیدی در یادداشتی نوشت: 1.

برخلاف تصویرسازی های غرض ورزانه، واقعیّت این است که مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی، امر ضروری و حتمی و بنیانی بوده و هرگز درباره آن، سهل انگاری و تقلیل صورت نگرفته است.

در سه دهه اخیر، این شخص آیت الله خامنه ای بوده که بیش و پیش از هر کسی، دل مشغولِ مردم سالاری دینی و همواره نسبت به حضور و کنشگری مردم، حسّاسیّت به خرج داده است؛ تا آنجا که باید گفت در دیده و منطق ایشان، مردم سالاری جزو مسائل ناموسی و حیاتیِ نظام است که نباید به هیچ رو، آن را نادیده گرفت  و یا حتی به حاشیه راند.

دغدغه مندی ایشان نسبت به مقوله مردم سالاری، تا آنجاست که ایشن حتّی تعبیر مردم سالاری دینی را ترجمه جمهوری اسلامی می دانند و به این واسطه، مردم سالاری دینی را در عرض خودِ جمهوری اسلامی می نشانند.

2.

در نیمه دهه هفتاد که نیروهای سیاسی و فکریِ دگراندیش، تلاش کردند تا این گونه وانمود کنند که تاکنون در نظام جمهوری اسلامی، به اسلامیّت پرداخته و از جمهوریّت ، غفلت شده است، ایشان در برابر این کج روایتِ ساختارشکنانه ایستاد و دو عنصر اسلامیّت و جمهوریّت ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم منطق بسیج انقلاب در تدبیر نظام

تداوم منطق بسیج انقلاب در تدبیر نظام