مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 23:302024-01-16بين الملل

نروژ خواستار ایفای نقش ایران در کمک به برقراری آرامش در منطقه شد


وزیر خارجه نروژ در دیدار با امیرعبداللهیان در حاشیه نشست داووس خواستار استفاده ایران از نفوذ خود برای کمک به ایجاد آرامش در منطقه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که به منظور شرکت در اجلاس داووس به سوییس سفر کرده، امروز (سه شنبه) 26 دی ماه در حاشیه برنامه های اجلاس با اسپن بارت اید وزیر خارجه نروژ دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به گفت وگوهای خوب روزهای گذشته با همتای نروژی، از توجه و اهتمام خوب نروژ به شرایط غزه و منطقه تشکر کرد و گفت: اگر ریشه بحران غزه خوب درک شود، راه حل بحران خیلی ساده است.

  امیرعبداللهیان با اشاره به گذشت بیش از 100 روز از آغاز جنگ رژیم اسراییل علیه غزه، حمایت آمریکا از ادامه جنگ را یک خطای بزرگ خواند و افزود: رژیم اسراییل و آمریکا با اصرار بر ادامه جنگ و نسل کشی فلسطینی ها و ویرانی های بزرگ در  غزه، دستاوردی نداشته و نخواهند داشت و نمی توانند از طریق نظامی به دستاوردی برسند.

وی با بیان اینکه ایران از جنگ و ناامنی در منطقه استقبال نمی کند، خاطرنشان کرد: ایران در 100 روز گذشته تلاش های زیادی برای پایان توقف جنگ و حملات اسراییل به غزه و ایجاد آرامش در منطقه داشته، اما چون شناخت دقیقی از منطقه داشت، نسبت به خطر گسترش جنگ هشدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نروژ خواستار ایفای نقش ایران در کمک به برقراری آرامش در منطقه شد

نروژ خواستار ایفای نقش ایران در کمک به برقراری آرامش در منطقه شد