مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 16:552023-12-25اقتصادي

ضرورت ایجاد بازارچه سنتی در بابل


استفاده از فرصت مشاغل خانگی در کاهش نرخ بیکاری مسئله مهمی است که در اقتصاد کشور به آن کم توجهی شده است در حالیکه مشاغل خانگی راهکار مهم برای رسیدن به درآمد پایدار است.

- از این رو مازندران با توجه به گردشگر پذیر بودن نیازمند بازارچه های صنایع دستی و سوغات است تا هنرمندان این خطه محصولات بومی و دست سازه های خود را به مشتریان عرضه کنند تا چرخه اقتصادی به طور مشخص و منظم به گردش در بیاید.

بهترین و کارآمدترین اقدام پسندیده برای کاهش نرخ بیکاری، توجه به مهارت آموزی، خوداشتغالی و تقویت اشتغال خانگی است که در مقابل باید مسئولین در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی با حمایت های سازمان ها و نهادهای دولتی تسهیلات ویژه ای را برای تقویت بنیه اقتصادی در نظر بگیرند.

تجربه نشان داده است که توسعه کسب و کارهای کوچک به دلیل ساختار ساده، زود بازده و نیز سرمایه اندک در متعادل نمودن بازار کار بسیار موثر است، از این رو سامان بخشیدن، به روزرسانی و نظام مند کردن کسب و کارهای خانگی یک ضرورت آشکار است که متاسفانه تاکنون هیچ سازمانی بطور مشخص متولی کسب و کارهای کوچک خانگی نیست.

بسیاری از صنایع دستی که امروزه منبع ارتزاق سایر اعضای خانواده به حساب می آیند در منازل و محل سکونت افراد تولید می شود، تولید محصولات دست ساز و سنتی از جمله فرصت های مشاغل خان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ایجاد بازارچه سنتی در بابل

ضرورت ایجاد بازارچه سنتی در بابل