مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 10:252023-12-30اقتصادي

هدر رفت سالانه 31 درصد آب شرب کشور


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به هدر رفت بیش از 31 درصد آب شرب کشور گفت: چهار برابر نُرم جهانی هدررفت آب داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، شبکه خبر در برنامه صف اول، چالش ها و راهکار های صنعت آب و فاضلاب را با حضور هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بررسی کرد.

مقدمه: کشور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی جزو کشور های خشک و نیمه خشک به حساب می آید که البته کاهش بارندگی ها در سال های اخیر هم مزید بر علت این خشکسالی بوده و آن طور که شرکت مدیریت منابع آب اعلام کرده میزان بارش ها در پاییز امسال حتی نسبت به سال گذشته چیزی حدود 6 درصد هم کاهش داشته و این هشداری است برای وقوع بحران خشکسالی.

اگرچه که در کشور در شرایط کم بارشی به سر می بریم، اما به جهت همین شرایط کم بارشی موضوع مدیریت منابع آبی در کشور اهمیت دو چندانی پیدا می کند.

سوال: وضعیت آب و فاضلاب شهر ها و روستا های ما به چه صورت است، آب شرب چه میزان اکنون در شهر ها و روستا های ما در دسترس است، آب بهداشتی و نوع فاضلابی که آنجا به عنوان یک شبکه وجود دارد.

امینی:  ما در کشوری هستیم که دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است.

متوسط بارندگی در دنیا حدود 800 تا 850 میلی متر است و در قاره آسیا 600 تا 650 میلی متر در سال، ولی در کشور ما این عدد حدود 200 تا 250 میلی متر است و میزان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدر رفت سالانه 31 درصد آب شرب کشور

هدر رفت سالانه 31 درصد آب شرب کشور