مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 10:152024-01-02بين الملل

وبگاه آمریکایی: واشنگتن جنگ اقتصادی غرب علیه یمن را هدایت می کند


یک وبگاه آمریکایی در یادداشتی اعلام کرد، آمریکا و انگلیس پس از تلاش برای غارت منابع و ثروت های یمن طی هشت سال تجاوز نظامی علیه این کشور در یک سال اخیر از در فشار اقتصادی علیه ملت یمن به دنبال اعمال فشار بر دولت صنعاء هستند.

- گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: وبگاه خبری تحلیلی کریدل در آمریکا در یادداشتی اعلام کرد در حالی که آتش بس شکننده ای بین ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و نیروهای صنعاء وجود دارد، یمن همچنان در معرض یک جنگ اقتصادی شدید است که کاملاً توسط قدرت های غربی طراحی، حمایت و هماهنگ شده است.

در این یادداشت آمده است، آتش بس با میانجیگری سازمان ملل متحد بین صنعاء و ریاض که در آوریل 2022 اعلام شد و در اکتبر پایان یافت، یمن را در وضعیت نه در صلح و نه جنگ فرو برده است، زیرا نتوانسته از بحران اقتصادی دردناکی که  یمن در نتیجه حملات عربستان و امارات  با حمایت های ایالات متحده و بریتانیا با آن روبه رو شده است، بکاهد و بالعکس بحران را به حد بی سابقه ای تشدید کرد.

  به نوشته این وبگاه خبری گزینه نظامی برای حل و فصل جنگ از مدت ها پیش به پایان رسیده بود و در سال های اخیر با تبدیل شدن جنگ به نفع نیروهای صنعاء و ضربه به موازنه بازدارندگی در عمق خاک عربستان، نیروهای ائتلاف خارجی را مجبور به پذیرش آتش بس نظامی کرد، اما آنها در عو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وبگاه آمریکایی: واشنگتن جنگ اقتصادی غرب علیه یمن را هدایت می کند

وبگاه آمریکایی: واشنگتن جنگ اقتصادی غرب علیه یمن را هدایت می کند