مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 11:202024-01-09سياسي

پیشرفت 40 درصدی پروژه کاخ شهرستانک


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به پیشرفت 40 درصدی مجموعه اقامتی، پذیرایی و تفریحی کاخ شهرستانک گفت: کاخ تاریخی شهرستانک که اکنون مراحل مرمت را می گذراند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، با اشاره به پیگیری مشکلات گازرسانی به این کاخ ابراز امیدواری کرد که با پیگیری های انجام شده و تامین اعتبارات با تایید مصوبه شورای برنامه ریزی استان مشکلات گاز این مجموعه مرتفع شود.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان البرز ایجاد زیرساخت های مخابراتی، برق، گاز، آب و راه دسترسی با دستور استاندار محترم و همراهی دیگر دستگاه ها در حال پیگیری و نیازمند تأمین اعتبار است.

کاخ شهرستانک یا عمارت ناصرالدین شاهی شهرستانک، کاخی مربوط به دورهٔ قاجار در حدود 30 کیلومتری شمال شرقی کرج و در نزدیکی جاده کرج - چالوس واقع شده است.

این کاخ با دستور ناصر الدین شاه قاجار تا سال 1295 قمری در شهرستانک کرج ساخته شد و بعد از سقوط قاجار تا سال 1348 مورد بی توجهی قرار گرفت و رو به ویرانی نهاد، اما پس از آن با تصمیم فدراسیون کوهنوردی به عنوان محل اقامت موقت کوهنوردان بازسازی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 40 درصدی پروژه کاخ شهرستانک

پیشرفت 40 درصدی پروژه کاخ شهرستانک