مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 09:002024-01-07سياسي

راز و نیاز کرنای اصفهان در نقاره خانه حرم مطهر رضوی


کرناها تاپیش از این در مشهد ساخته می شده است و اکنون برای نخستین بار یک صنعت کار هنرمند اصفهانی با چیره دستی و ظرافت ده ساز کرنا را ساخته است تا در آستان قدسی امام هشتم(ع) ندای «رضاجان رضاجان» را طنین انداز کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، ذکر تسبیح نقاره ها روزی دوبار، صبح پیش از طلوع و عصر پیش از غروب خورشید نگاه زائران و مجاوران حضرت علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه والثناء  را تا فراز ایوان شرقی صحن عتیق(انقلاب) می کشاند.

 بلندی ایوان سبب شده که به هنگام نقاره زدن، آوای آن تا دوردست ها شنیده شود و به ویژه به هنگام برآمدن آفتاب که شهر از هیاهوی آمد و شد اتومبیل ها خالی است نوای آن در چهارسوی مشهد، گوش  همه را نوازش دهد و فضای معطر رضوی را در سراسر شهر می پراکند.

آیین نقاره زنی، یک آیین کهن و زیباست که از سالیان دور نسل به نسل و سینه به سینه، با حفط تمامی آداب و اصول به این دوران رسیده است.

این آیین که خاص حرم مطهر امام رضا(ع) است به عنوان اعلانی برای یادآوری زمان اجرای فرایض دینی به مردم همه روزه در این حرم مطهر اجرا می شود و روح و جان مجاوران حرم رضوی را جلا می بخشد.

نقاره زنی آستان قدس رضوی تبدیل اذکار در نعت و منقبت حضرت  امام رضا(ع) به آوایی است که توسط نقاره و ساز بادی همراه آن یعنی کرنا نواخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز و نیاز کرنای اصفهان در نقاره خانه حرم مطهر رضوی

راز و نیاز کرنای اصفهان در نقاره خانه حرم مطهر رضوی