مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 16:502024-01-14سياسي

گرامی داشت ثبت جهانی 3 اثر فاخر ایران


ایران از برگزاری گرامیداشتی برای ثبت جهانی «اسناد روابط خارجی ایران در دوره قاجار»، «اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی» و «کلیات مولانا» در بهمن ماه با همکاری مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه خبر داد.

- دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران از برگزاری گرامیداشتی برای ثبت جهانی اسناد روابط خارجی ایران در دوره قاجار ، اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و کلیات مولانا در بهمن ماه با همکاری مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه خبر داد.

این سه اثر اردیبهشت ماه سال 1403 در حافظه جهانی یونسکو ثبت شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر متکان با تاکید بر اهمیت میراث مستند در حفظ هویت فرهنگی جوامع، گفت: نگرش برنامه حافظه جهانی آن است که میراث مستند جهان متعلق به همه است و باید برای همیشه و به طور کامل حفظ و نگهداری شود و در دسترس همگان باشد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران بیان کرد: یونسکو با ثبت این مجموعه ها در فهرست حافظه جهانی از کشورها می خواهد که همگی برای پاسداشت و نگهداری این مواریث تلاش کنند؛ چراکه میراث مستند جزو بسیار مهم هویت هر ملتی به شمار می رود و البته باید اذعان داشت که کشور ما از حیث داشتن میراث مستند، بسیار غنی و در عرصه بین المللی شناخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرامی داشت ثبت جهانی 3 اثر فاخر ایران

گرامی داشت ثبت جهانی 3 اثر فاخر ایران