مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 11:202024-01-13بين الملل

توقیف نفتکش آمریکایی چگونه معنای واقعی صبر استراتژیک ایران را توضیح می دهد؟


مهدی جهان تیغی کارشناس مسائل سیاسی در برنامه زنده تلویزیونی به تبیین ابعاد مختلف حوادث اخیر پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس مهدی جهانتیغی کارشناس مسائل سیاسی در برنامه زنده تلویزیونی سلام صبح بخیر ، درباره حمله آمریکا یه یمن گفت: جدی ترین و ساده ترین چرایی این حمله در تقسیم کاری که الان در محور مقاومت شاهد آن هستیم،  حزب الله در جنوب لبنان و شمال سرزمین های اشغالی جبهه جدیدی را ایجاد کرد و یک سوم ارتش رژیم صهیونیستی را آنجا مشغول کرده است.

نقشه ویژه دولت یمن نیز این بود که فشار اقتصادی به رژیم صهیونیستی را بیشتر کند  و به هیچ کشتی که به مقصد رژیم صهیونیستی بود اجازه عبور نمی داد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر بخواهیم ببینیم که این اقدام چقدر موثر بوده است باید ببینیم که رقم بالای از نیازهای رژیم صهیونیستی از طریق تجارت دریایی  تامین می شود به همین دلیل شرایط برای آن ها بسیار سخت شد و به همین دلیل آمریکایی ها تصمیم گرفتند پایی که یمن روی گلوگاه اقتصادی رژیم صهیونیستی گذاشته را از مسیر بردارند.

  جهانتیغی عنوان کرد: اولین و جالب ترین  واکنش مقامات یمنی به این اتفاقات این بود که یکی از اعضای ارشد دولت یمن بعد از این تهاجم گفت که حال ما را نپرسید، حال مردم غزه را بپرسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقیف نفتکش آمریکایی چگونه معنای واقعی صبر استراتژیک ایران را توضیح می دهد؟

توقیف نفتکش آمریکایی چگونه معنای واقعی صبر استراتژیک ایران را توضیح می دهد؟