مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 دی 1402 ساعت 08:552024-01-05بين الملل

چرا حذف حماس از آینده سیاسی غزه امکان پذیر نیست؟


نفوذ ایدئولوژی اسلامی حماس در بطن و ذهن فلسطینیان نشان می دهد این جنبش صرفاً گروهی با ادوات، لجستیک و نیروهای پیاده منحصربه فرد نیست که با حملات نظامی سنگین از میان برود و حتی به فرض نزدیک به محال، - در صورت نابودی این جنبش و تسلط کامل ارتش صهیونیستی در نوار غزه، شاهد ظهور و بروز جنبشی به مراتب محبوب تر در غزه با عنوانی دیگر خواهیم بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، راهبرد معاصر نوشت؛ حمله هفتم اکتبر 2023 نیروهای حماس به سرزمینهای اشغالی را می توان نقطه عطفی در تاریخ منازعه فلسطینی-صهیونیستی قلمداد کرد.

از زمان جنگ یوم کیپور در سال 1973 میلادی و موفقیت نسبی اعراب تا حمله اخیر حماس به رژیم صهیونیستی، اعراب و گروه های فلسطینی عمدتاً در موضع دفاعی قرار داشتند و صهیونیست ها پیش از تبدیل شدن چالش امنیتی به بحرانی فراگیر مبادرت به سرکوب آن می کردند.

حمله هفتم اکتبر به دلیل فریب صهیونیست ها شباهتی منحصر به فرد به جنگ یوم کیپور دارد، تهاجمی که به دلیل دستاوردهای کم نظیرش ازجمله کشاندن صهیونیست ها به نبردی فرسایشی و برهم زدن سیاست اتکای صهیونیست ها به مظلوم نمایی برای جلب حمایت افکار عمومی، زمینه ایجاد تحولی شگرفت را در منازعه فلسطینی-صهیونیستی و در منطقه بر جای گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا حذف حماس از آینده سیاسی غزه امکان پذیر نیست؟

چرا حذف حماس از آینده سیاسی غزه امکان پذیر نیست؟