مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 11:202024-01-10سياسي

معافیت مالیاتی برای خانواده های پر جمعیت


در لایحه مالیات بر مجموع درآمد، معافیت مالیاتی متناسب با تعداد اعضای خانواده افزایش می یابد.

- سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت:در لایحه مالیات بر مجموع درآمد، معافیت مالیاتی متناسب با تعداد اعضای خانواده افزایش می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی موحدی اظهارکرد: در لایحه مالیات بر مجموع درآمد که حدود یک ماه قبل به مجلس فرستاده شد، نکات مختلفی لحاظ شده است که یکی از آن ها ساماندهی به معافیت ها است.

به عبارتی معافیت هایی که به صورت پراکنده در نظام مالیاتی ما وجود دارد، قرار بر این است همه یا بخش زیاد این معافیت ها جمع شود و در قالب معافیتی که به خانواده داده می شود، در اختیار خانواده ها قرار گیرد.

وی افزود: در این بین اگر فردی دارای فرزند و خانوار بیشتری باشد از معافیت بیشتر مالیاتی برخوردار خواهد بود و اگر کسی افراد تحت تکفل، اعم از پدر یا مادر دارد طبیعتا هزینه ها افزایش پیدا می کند که این افزایش هزینه ها باید اثر خودش را در افزایش معافیت ها داشته باشد و به نوعی به رفاه و افزایش خدمات اجتماعی که به خانواده ها کمک می کند و می تواند اثر مثبتی داشته باشد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: برخورداری از معافیت های پایه و مازاد مالیاتی مشروط به شروط مختلفی است که یکی از آن ها در حوزه خانواده است و اگر خانواده تعداد فرزندان بیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معافیت مالیاتی برای خانواده های پر جمعیت

معافیت مالیاتی برای خانواده های پر جمعیت