مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 08:552024-01-18سياسي

دعوت مردم به شرکت در انتخابات مصداق برجسته امربه معروف است


نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حفظ نظام، امید آفرینی، بالابردن سطح رضایت عمومی و دعوت به حضور گسترده مردم در انتخابات از مصادیق مهم و برجسته امربه معروف و نهی از منکر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله عباس کعبی در شانزدهمین همایش فعالان عرصه امربه معروف و نهی از منکر استان قم، که شب گذشته در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد با اشاره به حدیثی از حضرت رسول الله(ص) اظهار کرد: حضرت می فرمایند: إنَّ اللَّهَ لَیُبْغِضُ الْمُؤمِنُ الضَّعیفُ الَّذی لا دینَ لَهُ، فَقیلَ: وَ مَاالْمُؤْمِنُ الضَّعیفُ الَّذی لا دینَ لَهُ؟ قالَ الَّذی لایَنْهی عَنِ الْمُنْکَرِ.

خداوند مؤمن ناتوانی را که دین ندارد، دوست نمی دارد؛ سؤال شد مؤمن ناتوان بی دین چه کسی است؟ فرمود: آنکه نهی از منکر نمی کند.

وی افزود: امربه معروف و نهی از منکر در کنار نماز و زکات، از جامع ترین و مهم ترین فرایض دین است؛ در روایت آمده است که از مهم ترین و ارزشمندترین واجبات، امربه معروف و نهی از منکر است و وجوب آن از ضروریات دین اسلام است.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ترک امربه معروف و نهی از منکر سبب تضعیف ایمان، ارزش های اسلامی و موجب فروپاشی تدریجی هویت اسلامی در جامعه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت مردم به شرکت در انتخابات مصداق برجسته امربه معروف است

دعوت مردم به شرکت در انتخابات مصداق برجسته امربه معروف است