مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 11:202023-12-25اقتصادي

مصرف آب کشاورزی در استان اردبیل سه درصد بیشتر از میانگین کشوری است


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: مصرف آب کشاورزی در این استان سه درصد از مصرف میانگین کشوری بیشتر بوده و برای جلوگیری از آن اصلاح الگوی کشت الزامی است.

- ایسنا/اردبیل معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: مصرف آب کشاورزی در این استان سه درصد از مصرف میانگین کشوری بیشتر بوده و برای جلوگیری از آن اصلاح الگوی کشت الزامی است.

حمید فضائلی، 4 دی با حضور در برنامه تلویزیونی مطالبه با بیان اینکه تعادل منابع و مصارف آب در بخش کشاورزی استان اردبیل در سال های اخیر به علت بالا رفتن میزان مصرف و کاهش بارش و ذخایر آبی به هم خورده است، اظهار کرد: بر اساس سند مدیریت منابع آب استان اردبیل، اولویت نخست تامین آب کشاورزی، تامین آب برای کشت پاییزه و کشت اول است و برای کشت دوم به خصوص در شمال استان منابع آبی کافی وجود ندارد.

وی ادامه داد: امسال به دلیل کمبود بارش و کاهش آورد رودخانه ها و سدها جلوی کشت دوم در برخی از مناطق استان به ویژه منطقه مغان گرفته شد.

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی و تداوم خشکسالی و به منظور جلوگیری از تشدید تنش آبی در استان به استناد مصوبات شورای مدیریت منابع آب استان، شورای حفاظت از منابع، مجاری و تاسیسات آبی مغان و کارگروه آب، خاک، کشاورزی و منابع طبیعی هر گونه کشت دوم در منط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف آب کشاورزی در استان اردبیل سه درصد بیشتر از میانگین کشوری است

مصرف آب کشاورزی در استان اردبیل سه درصد بیشتر از میانگین کشوری است