مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 16:202024-01-13اجتماعي

تکمیل عملیات مرمت و احیاء بنای تاربخی سربازخانه


مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان از تکمیل عملیات مرمت و احیاء بنای تاریخی سربازخانه خرم آباد خبر داد.

- ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان از تکمیل عملیات مرمت و احیاء بنای تاریخی سربازخانه خرم آباد خبر داد.

عطا حسن پور روز شنبه 23 دی ماه 1402 گفت: این بنای تاریخی در محوطه تاریخی فرهنگی باغ گلستان قلعه فلک الافلاک واقع شده و مربوط به دوره پهلوی اول است.

وی اضافه کرد: در این فصل از عملیات مرمتی و عمرانی کار آواربرداری، برداشتن الحاقات، احیاء الگوی اولیه پلان و نقشه معماری، مرمت سنگ فرش و کف فرش قدیمی، اجرای سقف کاذب مطابق الگوهای سنتی، مرمت و بازسازی نما و احیاء کامل بنا در دستور کار قرارداد.

این مسئول تصریح کرد: این بنا در 2 طبقه و با زیربنایی بیش از 2400متر مربع مربوط به دوره پهلوی اول و با الگو گرفتن از سبک معماری ایرانی_ اروپایی در عرصه مجموعه تاریخی _فرهنگی قلعه فلک الافلاک بنا شده است.

حسن پور بیان کرد: این بنای تاریخی سابقا به عنوان محل استقرار سربازان هنگ پیاده لشگر خرم آباد مورد استفاده قرار می گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان یادآور شد: بنای تاریخی سربازخانه خرم آباد به شماره 3675 در تاریخ 1380/02/18 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل عملیات مرمت و احیاء بنای تاربخی سربازخانه

تکمیل عملیات مرمت و احیاء بنای تاربخی سربازخانه