مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 14:252023-12-26پزشكي

درمان اختلالات پس از سکته مغزی باید بلافاصله آغاز شود


عضو هیات مدیره انجمن سکته مغزی ایران با اشاره به شعار پانزدهمین کنگره سکته مغزی که همه با هم علیه سکته مغزی نامگذاری شده بود، گفت: متخصصان مغز و اعصاب، - احسان شریفی پور در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با بیان اینکه در صورتی می توان سکته مغزی و عوارض ناشی از آن را کنترل کرد که همه در کنار هم قدم بردارند، عنوان کرد: درمان های امروز همه تکنولوژیک است.

دیگر مثل گذشته درمان محدود به دارو نیست.

اکنون روش های جدید درمانی و بازتوانی، اندوواسکولار اینترونشن و فرآیندهای جدید مولکولی، و آخرین تکنولوژی ها و تازه ترین دانش ها باید به کار گرفته شود تا سکته های مغزی ریشه کن شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ارتباط با فن آوری های موجود در کشور برای درمان سکته مغزی اظهار کرد: وضعمان در این زمینه خوب است اما باید خیلی بهتر از این باشیم.

تا رسیدن به ایده آل خیلی فاصله داریم و نیاز به فرهنگ سازی زیادی نیز در همه زمینه های مرتبط با درمان و بازتوانی موارد سکته مغزی در میان پزشکان و عموم مردم داریم.

وی افزود؛ درمان دارویی در کشور خوب است و در زمان طلایی می توانیم درمان را انجام دهیم، گرچه معتقدیم که باید بسیار بهتر از این باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان اختلالات پس از سکته مغزی باید بلافاصله آغاز شود

درمان اختلالات پس از سکته مغزی باید بلافاصله آغاز شود