مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 11:102024-01-20پزشكي

نورا و تولدی دیگر + ویدئو


هدیه دادن یک رسم زیباست و چه هدیه ای می تواند بالاتر و گران بهاتر از این باشد که به دیگری نفس و حیات هدیه داده شود؟ - خداوند در قرآن کریم می فرماید اگر کسی جان یک نفر را نجات دهد مانند کسی است که جان همه انسان ها را نجات داده است .

یک عضو سالم از یک فرد مرگ مغزی شده می تواند جان یک انسان دیگر را نجات دهد و فردی که دچار عارضه مرگ مغزی می شود می تواند با اهدای کلیه ها، کبد، قلب، ریه، لوزالمعده و روده و… جان چند نفر را نجات دهد.

اهدای خون، اهدای سلول های بنیادی و.

نیز به همان اندازه می تواند حیات بخش باشد.

اگرچه هنوز خانواده بیمار مرگ مغزی شده امیدوار است معجزه ای رخ دهد و بیمارش بازگردد، اما داستان کما با مرگ مغزی فرق دارد، زیرا در کما مغز به خواب می رود و احتمال بیدار شدن آن وجود دارد، در حالی که در مرگ مغزی سلول ها و بافت مغزی آسیب می بیند.

امروزه تفکر مردم درباره اهدای عضو بهبود یافته است و افراد زیادی با دریافت کارت اهدای عضو، رضایت خود را از اهدای عضو خود در مواقع مرگ مغزی اعلام می کنند و تولدی دیگر را رقم می زنند.

نورا وحدانی دختر 11 ساله اهل بندرانزلی که بر اثر سانحه تصادف در گردنه کوهین جاده قزوین به رشت دچار مرگ مغزی شد در نهایت با رضایت خانواده نورا، به 8 بیمار نیازمند اهدا شد و حیاتی دوباره به افرادی که زندگی آسوده ای نداش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نورا و تولدی دیگر + ویدئو

نورا و تولدی دیگر + ویدئو