مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 13:252023-12-27اقتصادي

شوک عجیب گمرکی به بازار خودرو! قیمت ها دو برابر می شود؟!


اگرچه دولت قصد دارد با افزایش تعرفه قطعات منفصله، خودروسازان را به تعمیق داخلی سازی تشویق کند، اما از یک جهت باعث کاهش تولید و از جهت دیگر نه تن ها در سال آتی بلکه در صورت ابلاغ، - جهان صنعت نوشت: چندی پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داد که تعرفه واردات قطعات منفصله برای خودرو های 1000 تا 1500 سی سی با داخلی سازی بین 20 تا 50 درصد از 20 به 32 درصد افزایش یابد، این در حالی است که بخش عمده خودرو های تولید داخل در این کلاس قرار می گیرند.

میزان تعرفه واردات خودرو های 1500 تا 2000 سی سی از 20 به 75 درصد افزایش خواهد یافت.

براساس این مصوبه پیشنهادی، فقط تعرفه قطعات منفصله بدون لحاظ کردن سایر هزینه ها، باعث افزایش 55 درصدی در مبادی ورودی کشور خواهد شد.

این در حالی است که این افزایش قیمت به طور طبیعی، تولید خودرو هایی با حجم موتور 1500 تا 2 هزار سی سی را فاقد توجیه اقتصادی خواهد کرد و تولیدشان متوقف خواهد شد.

اگرچه دولت قصد دارد با افزایش تعرفه قطعات منفصله، خودروسازان را به تعمیق داخلی سازی تشویق کند، اما از یک جهت باعث کاهش تولید و از جهت دیگر نه تن ها در سال آتی بلکه در صورت ابلاغ، بازار خودرو در ماه های آخر سال را با جهش قیمت ها همراه خواهد کرد، به گونه ای که با اعمال چنین تعرفه ای، قیمت بسیاری از خودرو ها به دو برابر قیمت جهانی می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوک عجیب گمرکی به بازار خودرو! قیمت ها دو برابر می شود؟!

شوک عجیب گمرکی به بازار خودرو! قیمت ها دو برابر می شود؟!