مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 08:502023-12-18اجتماعي

خوزستان هیچ طرح پژوهشی برای آلودگی هوا ندارد


مسئولیت تشخیص علت آلودگی و منبع آلودگی به عهده موسسات پژوهشی و دانشگاه شهید چمران اهواز است، تا مشخص شود هر کدام از آلاینده ها چه سهمی در آلودگی دارند که متاسفانه در خوزستان چنین پژوهشی وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز،  نزدیک دو دهه است که استان خوزستان در طول سال همواره درگیر دو پدیده گرد و غبار و آلاینده های صنعتی است، معضلی که کاهش کیفیت هوا و تعطیلی ادارات و مدارس را به دنبال داشته و مشکلات تنفسی شهروندان خوزستانی را تشدید می کند.

کارشناسان محیط زیست معتقد هستند: این آلودگی ها مربوط به فعالیت فلرهای نفتی، آتش سوزی کاه و کلش، مزارع نیشکر، پسماندها و منابع متحرک مانند خودروهای سنگین و خودروهای شخصی است.

 بر همین اساس، بارها اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان شکایت های مختلفی را از صنایع آلاینده انجام داده اما در عمل اتفاق خاصی که منجر به کاهش آلودگی شود صورت نگرفت؛ به منظور  بررسی این موضوع  خبرنگار فارس گفت وگویی با محمد درویش کارشناس و فعال محیط زیست انجام داده که در ادامه می خوانید.

فارس: به نظر می رسد امسال خوزستان روزهای آلوده بیشتری نسبت به سال گذشته تجربه خواهد کرد، در حال حاضر ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای کاهش آلودگی در استان چیست؟  محمد درویش: در کوتاه مدت باید چاره ای برای آتش زدن کاه وک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوزستان هیچ طرح پژوهشی برای آلودگی هوا ندارد

خوزستان هیچ طرح پژوهشی برای آلودگی هوا ندارد