مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 15:302023-12-12پزشكي

شیر خام و خطر تب مالت


رییس بخش تحقیق و تولید واکسن و آنتی ژن های بروسلوز موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، گفت: بیشتر عفونت های بیماری تب مالت از طریق مصرف شیر خام یا پنیر تهیه شده از شیر غیرپاستوریزه ‏گوسفند و بز ایجاد می شود و می تواند فرد مبتلا را تا ماه ها و سال ها درگیر کند.

- ایسنا/البرز رییس بخش تحقیق و تولید واکسن و آنتی ژن های بروسلوز موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، گفت: بیشتر عفونت های بیماری تب مالت از طریق مصرف شیر خام یا پنیر تهیه شده از شیر غیرپاستوریزه ‏گوسفند و بز ایجاد می شود و می تواند فرد مبتلا را تا ماه ها و سال ها درگیر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سعید عالمیان روز سه شنبه 21 آذر در جلسه ای که با موضوع چالش های پیش روی برنامه کنترل بروسلوز در سرم سازی رازی برگزار شد، با بیان اینکه بروسلوز از بیماری های مشترک بین انسان و دام است، اظهار کرد: این بیماری طیفی وسیع از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می کند، انتشار جهانی دارد و بروسلا آبورتوس پرانتشارترین عضو خانواده بروسلاها و باعث خسارات اقتصادی زیاد به دامداران و تهدید سلامت جوامع انسانی است.

وی سقط بره و گوساله و کاهش جمعیت دامی، کاهش تولید شیر و گوشت مورد نیاز جامعه و زیان های اقتصادی به دامدار و جامعه را از تبعات خسارت زای این بیماری عنوان کرد و افزود: هر چه شیوع بیماری در بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیر خام و خطر تب مالت

شیر خام و خطر تب مالت