مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 15:352023-12-13پزشكي

هشدار درباره مونوکسیدکربن؛ گاز نامریی اما کشنده


رییس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر ضرورت توجه به ایمنی تجهیزات گرمایشی در فصل سرما برای پیشگیری از بروز مسمومیت مرگبار با مونوکسیدکربن تاکید کرد.

- رییس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر ضرورت توجه به ایمنی تجهیزات گرمایشی در فصل سرما برای پیشگیری از بروز مسمومیت مرگبار با مونوکسیدکربن تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهندس علیرضا ابراهیمی حریری با بیان این مطلب، گفت: متاسفانه هرساله با آغاز فصل سرما شاهد حوادث ناگوار و مرگ تعدادی از هموطنان در پی مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن هستیم.

این درحالی است که با بررسی دوره ای و توجه به ایمنی تجهیزات گرمایشی می توان از مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن پیشگیری کرد.

وی از مونوکسیدکربن(CO) به عنوان قاتل خاموش یا قاتل نامریی نام برد و یادآور شد: مونوکسیدکربن گازی بی بو و بی رنگ است و تشخیص آن به وسیله حواس پنجگانه امکان پذیر نیست.

حریری با توجه به استفاده از منابعی نظیر گاز طبیعی در وسایل گرمایشی، علت اصلی تولید و انتشار مونوکسیدکربن را نقص در عملکرد تجهیزات گرمایشی برشمرد که با خام سوزی باعث ایجاد این گاز خطرناک می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره مونوکسیدکربن؛ گاز نامریی اما کشنده

هشدار درباره مونوکسیدکربن؛ گاز نامریی اما کشنده