مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 11:052023-11-22فناوري

موضوع جرم انگاری فروش فیلترشکن به کجا رسید؟


فیلترشکن و وی پی ان ها در حالی سد فیلترینگ را قابل نفوذ می کنند که در مقابل، خطر مسائل امنیتی فراگیر شدن این اپلیکیشن ها، مشکل ساز و کاربران برای استفاده از سایت های فیلترشده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، بیشتر فیلترشکن ها از نوع وی پی ان هستند و VPN مخفف کلمه Virtual Private Network به معنای شبکه اختصاصی مجازی است و از یک پورت و پروتکل خاص استفاده می کند.

عمده استفاده وی پی ان در دنیا برای حفظ امنیت است؛ مثلا اگر کاربری به خارج از کشور رفته باشد و بخواهد از آنجا با حفظ امنیت، به اینترنت بانک یا سرویسی داخل ایران وارد شود، اگر به شبکه ی آن کشور اطمینان نداشته باشد، از وی پی ان استفاده می کند.

اما علت اصلی استفاده از وی پی ان چیست؟ در این زمینه گفته شده اطلاعاتی که در وی پی ان ارسال و دریافت می شود، غیرقابل شنود است.

به همین دلیل که غیرقابل فیلتر شده، برای دورزدن فیلترینگ استفاده می شود البته بستن فیلترشکن ها هم یک کار شدنی است و با بستن پروتکل ها انجام می شود، اما این کار هم با آسیب هایی همراه است.

طی سال های گذشته درباره استفاده از فیلترشکن و موضع دولت درباره فیلترینگ گفته شده که درست است بسیاری از فیلترشکن ها خدمات ظاهری خوبی به کاربر ارائه می دهند و به همین دلیل کاربران به استفاده از آن ها علاقه مندند اما بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای مراکز م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضوع جرم انگاری فروش فیلترشکن به کجا رسید؟

موضوع جرم انگاری فروش فیلترشکن به کجا رسید؟