مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 09:102023-12-18سياسي

علل و راهبردهای مقابله با دروغگویی در کودکان


یک کارشناس روانشناسی و مربی تربیت خانواده گفت: یکی از علت ها سن کودک و مسائل مربوط به رشد او است لذا برای تربیت کودک بهتر است اول خودمان را تربیت کنیم.

- ایسنا/خراسان جنوبی یک کارشناس روانشناسی و مربی تربیت خانواده گفت: یکی از علت ها سن کودک و مسائل مربوط به رشد او است لذا برای تربیت کودک بهتر است اول خودمان را تربیت کنیم.

فاطمه زهرا افشارکیا در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه ارزیابی و تشخیص واقعیت و شکل تحریف شده آن در کودک از 4 سالگی شکل می گیرد، گفت: دروغ گفتن در کودکان زیر 6 سال طبیعی است و ریشه در فرآیند رشد کودک دارد لذا والدین از زمان تکلم کودک در حدود 2 سالگی به بعد شاهد رفتار دروغگویی در کودک خواهند بود.

وی افزود: به طور معمول از 6 سالگی کودکان از میزان دروغگویی کودک کم می شود اما اگر بعد از این سن همچنان به دروغگویی ادامه دهند، اینجاست که می تواند نگران کننده باشد و باید بررسی شود.

افشارکیا در خصوص اینکه چرا کودکان دروغ می گویند منشأ آن چیست، تصریح کرد: یکی از علت ها سن کودک و مسائل مربوط به رشد او است لذا شاید کودک ما هنوز کمتر از 6 سال سن دارد پس در درجه اول باید سن کودک بررسی شود که آیا اصلا توانایی تشخیص دروغ یا واقعیت را دارد یا خیر؟ این مربی تربیت خانواده، با بیان اینکه گاهی کودکان از والد خود الگوپذیری می کنند، گفت:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علل و راهبردهای مقابله با دروغگویی در کودکان

علل و راهبردهای مقابله با دروغگویی در کودکان